Külföldön már slágertermék a magyar vadhús
"Német, olasz és belga vásárlók asztalán köt ki a magyar vadhús zöme, a hazai termékek ugyanis Európa-szerte nagy népszerűségnek örvendenek – tudtuk meg a Vadex Zrt.-től. A cég szerint a magyar fogyasztók kissé bizalmatlanok, és nem nagyon tudják, hogyan fogjanak hozzá egy ízletes vadétel elkészítéséhez." Nagy áron cikke a Magyar Nemzetből.
A hetedik alkalommal megrendezett soponyai vadgasztronómiai fesztivál – a szórakoztatás mellett – ezen is változtatni igyekszik.
Idén is vadgasztronómiai fesztivállal köszöntik az őszt a Fejér megyei Soponyán. Az egész napos rendezvény fő attrakciója a főzőverseny, amelyen idén hetven csapat vesz részt – tájékoztatta lapunkat a Vadex Zrt. A vadhúsfeldolgozással is foglalkozó társaság ágazati igazgatója elmondta: a megmérettetés közben számos program, köztük nagyvad- és kisállat-bemutató, trófeakiállítás, lövész-, illetve profi fakitermelő verseny, solymászat és terepjáró-tesztvezetés követi egymást, hogy mindkét nem és minden korosztály megtalálhassa a kedvére való elfoglaltságot. Csehkis Imre kiemelte, a hetedik fesztivál célja sem más, mint az elsőé volt, vagyis a tartalmas családi nap az erdő- és vadgazdálkodás megismertetéséről, továbbá a vadhús népszerűsítéséről szól.
– Az emberek még mindig kissé bizalmatlanok, félnek, nem tudják, hogyan fogjanak hozzá a vadételekhez. Pedig nem nagy ördöngösség egy finom vasárnapi ebéd elkészítése – vélekedett az ágazati igazgató. Szerinte azonban egyre kevesebben zárkóznak el mereven az új ízektől. Ráadásul a tavalyi év végén egy érezhető árcsökkenés is kedvezett a vadhúsnak. A Vadexhez érkező visszajelzések alapján a termékek népszerűsége és keresettsége között nincs mindig átfedés.
– Nyilván népszerű a szarvascomb, de a feleannyiba kerülő vaddisznóragu vagy pörkölthús a keresettebb – összegezte a tapasztalatokat Csehkis Imre, majd hozzátette: ebben a fogyasztói árak mellett az ízlésnek is szerepe van, ugyanis a vaddisznó húsát többen részesítik előnyben a szarvassal és az őzzel szemben. A fentiek alapján nem meglepő, hogy a magyar vadhús zömét egyelőre nem a hazai asztalokon tálalják fel. Becslése szerint a csomagolt áru 75 százaléka az unió más államaiban kel el, s ott igazi slágerterméknek számít. Ennek az az oka, hogy a német, olasz vagy belga vásárlók is tudják: a magyar vadhús – a honi természeti és éghajlati körülményeknek és a tradicionális, jól szervezett vadgazdálkodásnak köszönhetően – kiváló ízeiben, rost- és ásványianyag-tartalmában, külső megjelenésében egyaránt.
A Vadex és az ágazat jövőjéről szólva a szakigazgató kijelentette: a belföldi eladások arányának javítására törekszenek. Ehhez olyan újításokra lehet szükség, mint a konyhakész termékek bevezetése, de a közétkeztetésben is lenne helye a vadhúsnak. – A helyi, kisebb közösségeket kiszolgáló vállalkozások étlapján kényelmesen elférne a vaddisznóból készült pörkölt éppúgy, mint a különféle raguk – mondta Csehkis Imre.