2022. évi vadászjegykiadás rendje
2022. évi vadászjegykiadás rendje Bács-Kiskun megyében
A jelenleg használt vadászjegy leváltásának, cseréjének gondolata 2016-ban fogalmazódott meg először. A változtatást elsősorban a vadászok kényelmének szolgálata (otthoni vadászjegyváltás), a vadászjegy korszerű és praktikus megjelenése, valamint a nyilvántartott adatok pontosítása indokolta.
A Vadászkamara új típusú vadászjegy bevezetéséhez is szükséges törvénymódosítási javaslatai egyrészt jelenleg a Parlament előtt vannak, másrészt az Agrárminisztériummal is folyamatos az egyeztetés a további részletszabályok jogszabályban történő megjelentetése kapcsán. Az Agrárminisztérium közlése szerint a végrehajtási rendelet módosítása is megtörténik a 2021. évben, így erre tekintettel a vadászjegy érvényesítésének rendje az alábbiak szerint fog zajlani a 2022/2023-as vadászati évtől.
Az egyetlen kézzelfogható fizikai változás az idei vadászjegykiadás és érvényesítés esetében a vadásztársadalom szempontjából, hogy a régi típusú vadászjegy helyett, az új típusú, személyigazolvány méretéhez és megjelenéséhez hasonló vadászjegy kerül kiadásra. Az érvényesítés ugyanúgy január első munkanapjával indul, a tavalyi évhez hasonlóan ebben az évben is lehetőség van a személyes és az online ügyintézésre (ezesetben postán érkezik a vadászjegy). A vadászjegy érvényesítéséhez kapcsolódó díjak is változatlanok, megegyeznek a tavalyi évvel:
Vadászjegy – 20 000 Ft
Kamarai tagdíj – 4 000 Ft (tagdíj mentesség: attól az évtől kezdődően, amikor a vadász betölti a 70. évet, nem kell kamarai tagdíjat fizetnie)
Biztosítás vadászkamarai váltása esetén– alapdíjas 1000 Ft/fő/év, emeltdíjas 2000 Ft/fő/év
Postai átvétel esetén: + 1 500 Ft
A vadászjegyet tehát személyesen és online formában is lehet érvényesíteni, átutalással nem lehetséges.
A vadászjegy Területi Szervezetünknél való személyes érvényesítése során:
Szükséges dokumentumok:
· Jelenleg érvényes vadászjegy (ajánlott: fegyvertartási engedély)
· sport- vagy hivatásos vadász adategyeztetési lap, amennyiben a Vadásztárs adatai időközben (azaz a korábban megadottakhoz képest) változtak
· Groupama Biztosítási Zrt. biztosítás esetén aláírt „Nyilatkozat” dokumentum.
Vadászjegy kiadás ebben az évben csak területi szervezetünk irodájában történik, tekintettel a teljes cserére.
Ügyfélfogadás: hétfőtől – csütörtökig 8,30 – 15,30-ig
pénteken 8,30 – 12,00-ig
A vadászatra jogosultakat a csoportos vadászjegy kiadásról körlevélben értesítjük.
A vadászjegy online érvényesítése során:
- a https://ugyfelszolgalat.omvk.hu/ weboldal használata (az www.omvk.hu Ügyintézés menüpont/Online ügyintézés fül nyújt segítséget)
- a Belügyminisztérium igényeinek megfelelően Ügyfélkapu használata (ezt a fenti weblap automatikusan lehetővé teszi, csupán a felhasználónév és jelszó megadása szükséges, utána a folyamat azonos a tavalyival)
- a vadászjegy „házhoz megy”, vagyis a Területi Szervezet feladja postán a kapcsolódó kiadványokkal együtt.
Tisztelt Vadásztársak!
A vadászjegyet továbbra is minden vadászati évre érvényesíteni kell a jövőben is. Tehát az új típusú vadászjegy érvényessége a 2022/23-as vadászati évre szól (2022. március 1-től 2023. február 28-ig). Ennek értelmében továbbra is minden évben kell majd vadászjegyet váltani.
Megértésüket köszönjük!
Tisztelettel:
Miklós Károly
titkár